21 april 2015

Foto TVVL.msg

Financiële ondersteuning Stichting PIT voor ontwikkeling ‘E-learning modulen’ TVVL ondertekend.

Dankzij de financiële ondersteuning van Stichting PIT kan TVVL dit jaar starten met het ontwikkelen van e-learning modulen. Deze kennismodulen komen beschikbaar voor cursisten van de TVVL cursussen via de online leeromgeving, www.tvvl-academy.nl. Deze leeromgeving is al beschikbaar vanaf het cursusseizoen 2014-2015 en geeft al toegang tot cursusdocumenten, werkopdrachten, uitwerkingen etc.

E-learning modulen

Met de ondersteuning van PIT is TVVL in staat om komende cursusseizoenen voor diverse cursussen specifieke e-learning modulen te ontwikkelen. Bijvoorbeeld op het gebied van Luchtbehandelingstechniek. Deze e-learningmodulen komen beschikbaar voor deelnemers aan de normale TVVL-cursussen en dienen ter ondersteuning van de zelfstudie en de klassikaal gegeven lessen.
Het voordeel van e-learning is dat cursisten in eigen tijd en in hun eigen tempo lessen kunnen voorbereiden en werkopdrachten kunnen maken. Hierdoor zijn TVVL docenten beter in staat om de focus tijdens de les nog meer op de toepassingsgerichtheid van de ontwerpvaardigheden te richten.
De e-learning modulen worden ook ingezet bij maatwerkcursussen op locatie.

TVVL

TVVL is een vereniging voor mensen die affiniteit hebben met gebouwgebonden installaties en voorzieningen. Doel van de vereniging is kennisdeling en kennisoverdracht. Vanuit de kennisoverdracht organiseert TVVL een uitgebreid aanbod van meerdaagse vakinhoudelijke cursussen op het gebied van het ontwerpen van en het integraal samenwerken bij gebouwgebonden installaties. Een deel van het aanbod is post hbo geregistreerd.